Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na zmluvy uzatvorené na
diaľku v eshope www.paleto.sk medzi
predávajúcim a kupujúcim podľa Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy
uzavretej na diaľku.
Predávajúcim je:
Paleto.sk s.r.o.
M. Jankolu
5780/10, 036 01 Martin
IČO: 51919257
DIČ: 2120835112
Tel.: 0949 798 169, email: info@paleto.sk
Zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel
Sro, vložka č. 70804/L.
Kupujúcim je spotrebiteľ, t. j. fyzická osoba, ktorá pri
uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti zamestnania alebo povolania. Nákup uskutočnený
podnikateľským subjektom sa riadi podľa Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb.
Orgánom dozoru pre ochranu spotrebiteľa je Inšpektorát SOI pre
Žilinský kraj, Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1.
Odoslanie vyplnenej objednávky kupujúcim sa považuje za návrh na uzavretie
zmluvy podľa Občianskeho zákonníka, na základe ponuky predávajúceho
v eshope. K uzavretiu zmluvy dochádza potvrdením objednávky zo strany
predávajúceho.
Všetky ceny produktov v eshope sú konečné, vrátane všetkých daní.
Predávajúci nie je platiteľom DPH.
Cena produktu nezahŕňa náklady na doručenie. Tie sú uvedené na stránke https://www.paleto.sk/index.php?route=information/information&information_id=6
a v nákupnom košíku ešte pred dokončením objednávky, kde kupujúci
vidí aj celkovú cenu objednávky vrátane nákladov na dodanie tovaru.
Predávajúci akceptuje platbu za objednaný tovar spôsobmi, ktoré sú
uvedené na stránke https://www.paleto.sk/index.php?route=information/information&information_id=6.
Súčasťou objednávky v eshope je povinnosť kupujúceho zaplatiť cenu
predávajúcemu za objednaný tovar.
Ak nie je dodacia lehota uvedená pri produkte, platí, že
predávajúci dodá kupujúcemu tovar najneskôr do 30 dní.
Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci
alebo ním určená tretia osoba (s výnimkou dopravcu) prevezme všetky časti
objednaného tovaru, alebo ak sa a) tovary objednané kupujúcim v jednej
objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom
prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, c) tovar dodáva opakovane
počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
1. Definícia pojmov
Darčeková poukážka (ďalej len “Poukážka”)
Poukážka je poukaz na úhradu platby Predajcovi v hodnote
špecifikovanej na poukážke.
Držiteľ poukážky
Nákupca poukážky môže túto poukážku ďalej darovať držiteľovi
poukážky, ktorý ju bude ďalej uplatňovať pri Objednávke na www.paleto.sk
Kupujúci
Kupujúci na portáli Paleto.sk, nakupuje od Predajcu.
2. Objednávka poukážky
Darčekové poukážky je možné zakúpiť na adrese https://www.paleto.sk/index.php?route=product/category&path=92
- Poukážky sa vydávajú v hodnotách 20, 50 a 100,- Eur. Pri objednávaní je možné
zvoliť sumu poukážky.
Elektronická s možnosťou tlače u nákupcu doma
Pri nákupe je potrebné zadať email, na ktorý prídu všetky
potrebné dôležité informácie.
Pri objednávke je potrebné odsúhlasiť tieto obchodné
podmienky. Objednávka sa stáva záväznou kliknutím na tlačidlo Objednať.
3. Spôsob platby
Prevodom na Paleto.sk vo
FIO- banke. Pripísanie platby a následné odoslanie poukážky môže trvať 3
pracovné dni.
4. Dodanie poukážky
Elektronická poukážka je zaslaná na zadaný email v momente
pripísania platby na účet Paleto.sk
5. Uplatnenie poukážky
V prípade vyššej ceny tovaru alebo služby kupovanej na
poukážku, Kupujúci doplatí rozdiel priamo Predajcovi. Z poukážky sa nevydáva.
Poukážku je možné použiť opakovane až do vyčerpania jej hodnoty alebo uplynutia
lehoty jej platnosti.
6. Záväzky predávajúceho
Paleto.sk sa zaväzuje dodať objednané poukážky v dohodnutej
forme a lehote. Paleto.sk sa zaväzuje sprístupniť možnosť uplatniť poukážku v
jej lehote platnosti – 6 mesiacov od objednania. Paleto.sk nezaručuje ponuku tovaru
počas platnosti poukážky. V prípade zaniknutia internetového portálu Paleto.sk
bude celá suma poukážky vrátená Nákupcovi poukážky.
7. Reklamácia a záruka
Za reklamáciu tovaru alebo služby zakúpenej za poukážku
zodpovedá výlučne Paleto.sk
8. Odstúpenie od zmluvy a vrátenie tovaru
Zákazník je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v
súlade s ust. § 7 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na
diaľku v lehote 14 dní od prevzatia tovaru alebo odo dňa uzavretia zmluvy o
poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči
Právo na odstúpenie od zmluvy ste povinný uplatniť písomnou
formou v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči
(e-mail). Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak ste
oznámenie o odstúpení od zmluvy odoslali najneskôr v posledný deň lehoty.
Odstúpením od zmluvy sa kúpna zmluva (resp. zmluva o
poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči) ruší od
začiatku. V súlade s ust. §517 ods. 1 Občianskeho zákonníka môže zákazník
uplatniť odstúpenie aj len vo vzťahu k časti predmetu zmluvy a v takom prípade
sa zmluva ruší len v tejto časti. Náklady spojené s vrátením tovaru k nám znáša
zákazník.
Kúpnu cenu Vám vrátime najneskôr do 14 dní na účet, ktorý
ste nám uviedli.
Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí
kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím
alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu,
pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia,
alebo o použité veci, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po
prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).
Záručná doba na nový tovar je 24 mesiacov, ktorá plynie od
prevzatia tovaru kupujúcim. Záručná doba na použitý tovar je 12 mesiacov.
Záručná doba na služby (oprava alebo úprava veci) je 3 mesiace. Záručná doba na
zhotovenie veci na zákazku je 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale
alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, záručná doba
neskončí pred uplynutím tejto lehoty.
Záručná doba pre kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom, je 24 mesiacov.
Ak má kúpenú vec uviesť do prevádzky iný podnikateľ než
predávajúci, začne záručná doba plynúť až odo dňa uvedenia veci do prevádzky,
pokiaľ kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do troch týždňov od
prevzatia veci a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť.
Záručný list sa vystavuje na žiadosť kupujúceho. Na uplatnenie reklamácie postačuje doklad
o kúpe.
Ak má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby
bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez
zbytočného odkladu odstrániť.
Kupujúci by však nemal ďalej používať vec, na ktorej zistil vadu. Ak
ide o chyby, ktoré sa vyskytnú po kúpe, treba ich vytknúť bez zbytočného
odkladu od zistenia chyby, najneskôr do uplynutia záručnej doby. Po uplynutí
záručnej doby právo na reklamáciu zanikne.
Opotrebovanie charakteristické pre daný materiál alebo použitie sa
nepovažuje za vadu. Nejde o vadu, pokiaľ z povahy predanej veci vyplýva, že jej
životnosť je kratšia než záručná doba a keď pri obvyklom užívaní takej veci
dôjde k jej celkovému opotrebovaniu ešte pred uplynutím záručnej doby.
Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci,
alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu
nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú,
ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno
odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady,
má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté
práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však
kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší
počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci
právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, na
adrese M. Jankolu 5780/10, 036 01 Martin. Ak je však v záručnom liste uvedený
záručný servis, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho
bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu v záručnom servise. Záručný servis je
povinný opravu vykonať v lehote najneskôr do 30 dní.
Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia
novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola
poskytnutá záruka.
Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania
odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku,
vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia
alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Pri uplatnení reklamácie predávajúci určí spôsob vybavenia
reklamácie ihneď alebo v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo
dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje
zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní
odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa
reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj
neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci
právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
Ak kupujúci uplatnil reklamáciu výrobku počas prvých 12 mesiacov
od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného
posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nebude od kupujúceho
vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s
odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného
posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa
vybavenia reklamácie. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch
od kúpy a predávajúci ju zamietol, predávajúci v doklade o vybavení reklamácie
uvedie, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok
zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj
všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez
ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže
zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas
vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný
kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady
vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne
vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu
potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená emailom, predávajúci je povinný
potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné
potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr
však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie
sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie
iným spôsobom.
Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14
dní odo dňa prevzatia tovaru. Toto právo môže využiť len spotrebiteľ.
Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci
alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti
objednaného tovaru, alebo ak sa a) tovary objednané kupujúcim v jednej
objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako
posledný, b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov,
okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, c) tovar dodáva
opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie
tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie zmluvy v písomnej
podobe alebo na inom trvalom nosiči (napr. e-mailom), prípadne odoslaním
vyplneného formulára, ktorý je dostupný na http://paleto.sk/Formular_na_odstupenie_od_zmluvy.pdf.
Právo na odstúpenie od zmluvy je možné uplatniť odoslaním
oznámenia o odstúpení od zmluvy aj v posledný deň 14-dňovej lehoty.
Po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy predávajúci vráti najneskôr
do 14 dní kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy
alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a
iných nákladov a poplatkov. Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom, ako
kupujúci použil pri svojej platbe. Kupujúci sa môže s predávajúcim dohodnúť aj
na inom spôsobe vrátenia platby.
Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady,
ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný
spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel
medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na
najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
Pri odstúpení od zmluvy predávajúci nie je povinný vrátiť
kupujúcemu platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci
nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si
tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od
zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej
predávajúcim na prevzatie tovaru. Táto lehota sa považuje za zachovanú, ak bol
tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci iba náklady na vrátenie
tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru a
aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné
vrátiť prostredníctvom pošty.
Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v
dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania
potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Kupujúci má po doručení tovaru možnosť odskúšať jeho funkčnosť, nemôže však tovar používať, ak odstupuje od zmluvy. Na účely zistenia povahy, charakteristík a funkčnosti tovaru by mal spotrebiteľ s tovarom manipulovať a skontrolovať ho len takým spôsobom, akým by mu to bolo umožnené v „kamennom“ obchode. Od kupujúceho sa vyžaduje, aby počas lehoty na odstúpenie od zmluvy s tovarom manipuloval a kontroloval ho s náležitou starostlivosťou.
Alternatívne riešenie
sporov
Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so
žiadosťou o nápravu (napríklad emailom), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým
predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci
porušil jeho spotrebiteľské práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť
zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má
právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu
alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015
Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona
391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva
hospodárstva SR www.mhsr.sk. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným
podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z..
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy
alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická
osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci
predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a
predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so
spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv
uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde
hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa
požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do
výšky 5 EUR s DPH.
Účelom spracovania osobných údajov je ich využitie na plnenie
spotrebiteľskej zmluvy, ktorú predávajúci uzatvára s kupujúcim vytvorením
objednávky v tomto internetovom obchode. Táto spotrebiteľská zmluva je zároveň
právnym základom pre spracúvanie osobných údajov kupujúceho. Poskytnutie
osobných údajov kupujúceho je zmluvnou požiadavkou, ktorá je potrebná na
uzavretie zmluvy. Poskytnutie osobných údajov je podmienkou pre nákup v eshope
predávajúceho. Ak kupujúci neposkytne všetky požadované osobné údaje predávajúcemu,
môže to mať za následok neuzavretie kúpnej zmluvy.
Predávajúci pri spracovaní osobných údajov postupuje v zmysle
Zákona č. 18/2018 o ochrane osobných údajov a spracúva iba osobné údaje
nevyhnutné na uzavretie spotrebiteľskej zmluvy.
Predávajúci spracúva bežné osobné údaje kupujúceho.
Osobné údaje kupujúceho sú v informačnom systéme predávajúceho
uchovávané po dobu 10 rokov.
Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje v online
režime na web stránke internetového obchodu, v zákazníckej sekcii, po
prihlásení, alebo inou formu (emailom, písomne).
Osobné údaje môžu byť pre účely plnenia spotrebiteľskej zmluvy
poskytnuté tretím stranám – doručovacím spoločnostiam (kuriérom) a spoločnosti,
ktorá spracúva účtovné doklady.
Osobné údaje kupujúceho sa nezverejňujú. Predávajúci nevyužíva
softvérové riešenie, ktoré spracúva osobné údaje v tretej krajine.
Predávajúci môže spracúvať osobné údaje na marketingové účely
(napríklad pre odosielanie newslettra alebo emailov o novinkách, zľavách, akciách
a pod.) aj bez predchádzajúceho súhlasu kupujúceho. Pre tento účel predávajúci
spracúva nevyhnutné údaje, ktorými sú meno, priezvisko a emailová adresa
kupujúceho. Ak kupujúci nesúhlasí so spracovaním údajov na marketingové účely,
svoj nesúhlas môže kupujúci kedykoľvek vyjadriť napríklad odoslaním správy na
emailovú adresu predávajúceho so žiadosťou o odhlásenie z newslettra alebo
kliknutím na link uvedený v emailovej správe. Osobné údaje využívané na
marketingové účely nebudú poskytnuté tretím stranám, taktiež nebudú zverejnené.
Kupujúci má právo získať od predávajúceho potvrdenie o tom, aké
osobné údaje kupujúceho sa spracúvajú v eshope predávajúceho. Kupujúci má právo
získať prístup k takýmto údajom a tiež informácie na aký účel sa spracúvajú,
aké kategórie údajov sa spracúvajú, komu sa osobné údaje poskytujú, ako dlho sa
osobné údaje uchovávajú, či existuje automatizované individuálne rozhodovanie
vrátane profilovania.
Prvé poskytnutie vyššie uvedených osobných údajov kupujúcemu je
bezplatné. Opakované poskytnutie osobných údajov, o ktoré kupujúci požiada,
bude spoplatnené ako administratívny poplatok vo výške 5€.
Kupujúci môže od predávajúceho požadovať opravu alebo doplnenie
neúplných osobných údajov, ktoré sa týkajú kupujúceho. Kupujúci môže žiadať
vymazanie jeho osobných údajov alebo obmedzenia spracovania týchto údajov.
Kupujúci môže aj namietať spracúvanie osobných údajov.
Spracúvanie osobných údajov kupujúce je nevyhnutné aj na účely
archivácie (pre splnenie povinnosti predávajúceho na základe právnych predpisov
SR, napríklad uchovávanie účtovných dokladov po dobu 10 rokov). Ak bude
kupujúci žiadať o vymazanie osobných údajov, ktoré sa spracúvajú v súvislosti s
kúpnou zmluvou, jeho žiadosť môže byť zamietnutá.
Kupujúci má právo, aby predávajúci obmedzil spracúvanie jeho
osobných údajov, ak kupujúci namieta správnosť osobných údajov, a to počas
obdobia umožňujúceho predávajúcemu overiť správnosť osobných údajov.
Kupujúci má právo získať osobné údaje, ktoré sa ho týkajú a ktoré
poskytol predávajúcemu, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo
čitateľnom formáte. Kupujúci má právo preniesť tieto osobné údaje inému
prevádzkovateľovi, ak je to technicky možné.
Kupujúci má právo namietať, ak sa jeho osobné údaje spracúvajú na
účely priameho marketingu. Rovnako môže namietať, ak sa jeho osobné údaje
spracúvajú na účely oprávneného záujmu predávajúceho.
Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene
spracúvajú, môže podať Úradu na ochranu osobných údajov návrh na začatie
konania o ochrane osobných údajov.
Vyššie uvedené informácie o ochrane osobných údajov sa týkajú aj
predzmluvných vzťahov (t. j. registrácia v eshope za účelom budúceho nákupu
alebo napríklad vyžiadanie dopytu, cenovej ponuky či informácií o tovare a
službách predávajúceho).
S cieľom zabezpečiť riadne fungovanie internetového obchodu môže
predávajúci ukladať na zariadení kupujúceho malé dátové súbory – cookies, vďaka
ktorým si internetový obchod môže na určitý čas uchovávať údaje o činnosti a
nastaveniach (napr. prihlasovacie meno, jazyk, veľkosť písma a pod.).
Internetový obchod predávajúceho používa súbory cookies na zapamätanie si
používateľských nastavení kupujúceho a pre nevyhnutnú funkcionalitu
internetového obchodu, prípadne na marketingové účely. Kupujúci môže všetky súbor
cookies uložené v jeho zariadení vymazať a prípadne internetový prehliadač vo
svojom zariadení nastaviť tak, aby znemožnil ich ukladanie. V takom prípade
bude kupujúci pri opakovanej návšteve internetového obchodu pravdepodobne
musieť manuálne upravovať niektoré nastavenia a niektoré služby alebo funkcie
internetového obchodu nemusia byť funkčné.